Masterclass Ikebana

ISBN 9789058566287

Masterclass Ikebana

Wordt verwacht

Ikebana schikkingen willen de pracht van de natuur vastleggen en delen met anderen. Het is een kunst die al vele eeuwen inspireert en jongere generaties blijft enthousiasmeren. Het streven van Ikebana om schoonheid in onze omgeving te vinden, is vandaag nog minstens even relevant als vele eeuwen geleden.

Voor Masterclass Ikebana konden we rekenen op de medewerking van de Iemoto van de vijf meest beoefende Ikebanascholen: Sogetsu, Ohara, Misho, Ikenobo en Ichiyo. Hun meesterlijke ontwerpen tonen een perfecte interpretatie van de regels van de kunst en getuigen van een diepe kennis en liefde voor de tradities. Tegelijkertijd zorgen zij er ook voor dat Ikebana geen statische kunst wordt. Respect voor de tradities en regels staan bij hen innovatie en ontwikkeling niet in de weg. Masterclass Ikebana bevat ook een unieke selectie van meer dan 200 tijdloze schikkingen gemaakt door 138 internationale Ikebanisten.

Aanbevolen titels

Ikebana through all Seasons